Маніторынг універсальных кампетэнцый вучняў без асобых патрэб па здароўю, якія навучаюцца ў інклюзіўным асяроддзі, паказвае, што ў параўнанні з аднагодкамі ў такіх дзяцей
лепш сфарміраваны навыкі крытычнага мыслення і працы з рознымі відамі інфармацыі, вышэй прадуктыўнасць і кантроль дзейнасці. Яны дэманструюць больш в
ысокія сацыяльныя і камунікатыўныя навыкі, ініцыятыўнасць, гнуткасць і лідарства.
Да падобных высноў прыходзяць і іспанскія
даследчыкі, якія назіраюць што вучні інклюзіўных класаў добра вучацца паважаць адзін аднаго, атрымоўваць асалоду ад дапамогі іншаму, а таксама лепш засвойваюць вучэбны матэрыял.
Эксперты таксама адзначаюць, што больш разнастайныя групы генерыруюць
больш інавацыйныя і крэатыўныя ідэі. Багацце досведаў дазваляе лепш прымаць рашэнні і вырашаць праблемы, развіваць крытычнае мысленне. Гэты прынцып працуе і ў адукацыі, і ў бізнесе.
Адукатары ў інклюзіўным асяроддзі, у сваю чаргу, набываюць
новыя прафесійныя кампетэнцыі, засвойваюць шэраг педагагічных практык, якімі потым карыстаюцца ў працы з усімі навучэнцамі.
Індывідуальны падыход дапамагае ўсім вучням дасягаць больш высокіх вынікаў, а спецыялісты, якія прыцягваюцца для працы з навучэнцамі з асобымі патрэбамі становяцца каштоўным рэсурсам для ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу.