Пад час перачытвання вучэбнага матэрыялу вучні часта блытаюць знаёмства і валоданне інфармацыяй. Адчуванне знаёмства з тэкстам прыводзіць да неабгрунтаванай упэўненасці ва ўласных ведах і не дае вучню магчымасць ацаніць свае магчымасці аб’ектыўна. У выніку вучні не ўдзяляюць вывучэнню матэрыялу дастаткова часу і схіляюцца да менш эфектыўных стратэгій навучання.
Праверка ведаў дазваляе справіцца з гэтай праблемай.
Тэсціраванне не толькі дае вучням больш дакладнае ўяўленне аб іх ведах, але і дапамагае вызначыць зоны росту.Тэсціраванне дапамагае выкарыстоўваць веды на практыцыРэгулярнае тэсціраванне безумоўна дапамагае вучням дэманстраваць лепшыя вынікі на рознага роду фінальных тэстах і экзаменах. Але, нягледзячы на гэта, асноўнай мэтай навучання з’яўляцца не столькі сдача іспытаў, колькі паспяховае выкарыстанне ведаў у рэальных жыццёвых умовах.
Аказваецца тэсціраванне спрыяе і гэтаму працэсу. У
адным з лабараторных даследаванняў тэсціраванне дапамагала падыспытным выкарыстоўваюць веды пра рэхалакацыю ў кажаноў для разумення механізму работы сонару (прылады для вызначэнне аб’ектаў пад вадой з дапамогай гуку) падводнай лодкі.