Але нягледзячы на значны станоўчы эфект стратэгіі на самаадчуванне настаўнікаў ніякіх змен у акадэмічных поспехах вучняў не назіралася.
Тым не менш, аўтары сцвярджаюць, што адсутнасць павышэння вынікаў тэсціравання вучняў не азначае адсутнасць станоўчага эфекту ад павышэння заробкаў настаўнікаў, і спадзяюцца, што такім чынам атрымаецца зрабіць прафесію настаўніка больш прывабнай для таленавітых выпускнікоў вышэйшых навучальных устаноў.
Але неабходна заўважыць, што
істотны эфект ад павышэння ўзроўню падрыхтоўкі настаўнікаў можна будзе заўважыць толькі
праз 30-40 год, калі адбудзецца поўная змена прафесіяналаў, працуючых у сферы адукацыі.
Многія спецыялісты таксама звяртаюць увагу на неабходнасць улічваць кампетэнцыі і здольнасці настаўнікаў пры назначэнні заработная платы, асцерагаючыся таго, што высокі заробак можа быць у той жа ступені прывабны для некампетэнтных кандыдатаў.
Павышэнне заробку і вопыт настаўнікаПапулярнай стратэгіяй размеркавання заробку паміж настаўнікамі з’яўляецца павышэнне зарплаты ў залежнасці ад прафесійнага вопыту настаўніка. Паўстае пытанне: ці з’яўляецца такі спосаб размеркавання эфектыўным з пункту гледжання павышэння якасці адукацыі?
Адно з буйных
даследаванняў на гэтую тэму было праведзена ў Тэхасе. Прааналізаваўшы дадзеныя шматгадовых назіранняў даследчыкі прыйшлі да высновы, што эфект ад павышэння заробкаў настаўнікаў, у выглядзе зніжэння цякучасці кадраў і паляпшэння акадэмічных поспехаў вучняў, можа знаходзіцца пад уплывам розных паказчыкаў.
Так было выяўлена, што эфектыўнасць павышэння заробку на якасць адукацыі залежыць ад вопыту настаўніка. Максімальны пазітыўны эфект назіраецца напачатку кар’еры настаўніка і, пасля паступовага зніжэння, зусім знікае праз 19 год вопыту выкладання.
Такім чынам дзеля павышэння якасці адукацыі варта аказваць большую фінансавую падтрымку пачынаючым свой шлях у адукацыі настаўнікам.